Sayın Üyemiz,
Bilindiği üzere, 2017/9962 sayılı İhracatçılara Hususi Damgalı Pasaport Verilmesine İlişkin Esaslar Hakkında Karar kapsamında yetkilisine hususi damgalı pasaport verilebilecek firmalar ile pasaport verilebilecek firma yetkili sayılarını belirleyen kontenjanlar pasaport sisteminde tanımlanmakta ve başvurular sistem vasıtasıyla takip edilmektedir. Böylece firmaların mevcut kontenjanları dahilinde yetkililerine pasaport verilmesi kontrol altında tutulmakta ve mükerrer başvurular önlenmektedir.
Konu ile ilgili olarak İçişleri Bakanlığı ile koordinasyon içinde yapılan çalışmalar neticesinde, geçerlilik süresi devam eden hususi damgalı pasaportların yenilenmesine yönelik başvurularda talep formu aranmaksızın mevcut pasaportun süresi kadar yeni bir pasaport düzenlenebilmesine imkan sağlanmıştır.
Bu kapsamda, pasaportun hasar görmesi, sayfalarının dolması, kaybolması, isim-soyisim değişikliği gibi durumlarda, hususi damgalı pasaportun yenilenmesi için doğrudan il nüfus ve vatandaşlık müdürlüğüne başvuru yapılacak ve pasaportun kalan süresi kadar yeni pasaport alınacaktır. Örneğin, 2020 yılının Kasım ayında alınmış olan 4 yıllık bir hususi damgalı pasaport 2022 yılında kaybolduğunda veya zayi olduğunda, pasaport sahibi bölge müdürlüğü nezdinde herhangi bir işlem yapılmadan doğrudan doğruya il nüfus ve vatandaşlık müdürlüğüne başvuru yapacak ve kendisine söz konusu Müdürlük tarafından 2024 yılının Kasım ayına kadar süresi olan yeni bir hususi damgalı pasaport verilecektir.
Öte yandan, hususi damgalı pasaportun 6 aydan az süresi kalması sebebiyle kullanılamaz hale gelmesi veya firmanın farklı bir yetkilisine hususi damgalı pasaport alınmak istenmesi durumlarında bölge müdürlüklerimiz tarafından süregelen uygulama geçerli olacaktır.
Bilgilerinize sunulur.